Najtrwalsza metoda znakowania odzieży
Sublimacja jest jedną z najtrwalszych metod znakowania koszulek. Mogą się na nią zdecydować zarówno klienci, którzy potrzebują wiele sztuk odzieży, jak i ci, którzy zamawiają mniejszy nakład. Warto jednak podkreślić, że metoda ta jest przeznaczona dla tkanin poliestrowych – nie sprawdzi się w przypadku materiałów naturalnych, takich jak np. bawełna. Dlatego sublimację wykorzystuje się najczęściej w przypadku odzieży sportowej.
Co musisz wiedzieć o sublimacji?
Sublimacja nie jest rozwiązaniem dla każdego zamówienia. Technologia ta może być użyta jedynie w przypadku koszulek poliestrowych. Co więcej, kolor materiału musi być jasny – biały, szary lub beżowy. Ciemne materiały mogą bowiem znacznie przekłamać kolor, zmieniając efekt początkowego projektu.
Sublimacja świetnie sprawdza się w przypadku odzieży sportowej – nadruk ten jest niewyczuwalny na tkaninie, a także przepuszcza powietrze. Nie spiera się i nie usztywnia koszulki, ponieważ dzięki zachodzącej reakcji chemicznej na stałe wnika w materiał.
Jak powstaje nadruk z wykorzystaniem sublimacji?
W przypadku sublimacji szablon nadruku powstaje w odbiciu lustrzanym na papierze transferowym przy użyciu atramentów sublimacyjnych. Następnie szablon zostaje przedrukowany na koszulkę za pomocą termoprasy.
Pod wpływem wysokiej temperatury barwniki zmieniają swój stan skupienia na gazowy, dzięki czemu mogą wniknąć bezpośrednio w porowatą strukturę materiału poliestrowego.
Wady i zalety sublimacji
Jeśli zastanawiasz się nad wyborem sublimacji do oznakowania koszulki, przeanalizuj najpierw, jakie są wady i zalety takiego rozwiązania. Dzięki temu łatwiej Ci będzie podjąć satysfakcjonującą decyzję.
Jakie są zalety wykorzystania sublimacji?
- Jedna z najtrwalszych metod
- Przeznaczona dla małych i dużych zamówień
- Oddychający nadruk
- Odporny na działanie czynników zewnętrznych
- Możliwość personalizacji
Jakie są wady wykorzystania sublimacji?
- Metoda przeznaczona dla jasnych tkanin poliestrowych